۲ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰

امام جمعه کنگان:

حضور مردم در استقبال از شهید گمنام بیانگر وفاداری به انقلاب است

حضور مردم در استقبال از شهید گمنام بیانگر وفاداری به انقلاب است

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: حضور مردم در مراسم استقبال از شهید گمنام نشان از وفاداری مردم به انقلاب و شهدا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه با تشکر از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهید خوشنام دفاع مقدس افزود: مردم با حضور معنا دار خود ضمن اعلام وفاداری به آرمان‌های امام و شهیدان و تجدید میثاق با ولایت، به آشوبگران و اغتشاش گران نه محکم گفتند.

امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت ایام شهادت اول شهیده راه ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) و تاکید بر ضرورت عاشورایی برگزار نمودن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تاکید رهبری معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در این زمینه و توسل شهدا به بزرگ بانوی اسلام گفت: در عین بیان واقعیات اما تلاش شود خلاف وحدت اقدامی انجام نگیرد.

خطیب جمعه به ضرورت حفظ وحدت اشاره و با عنوان اینکه وحدت توصیه امامین انقلاب و بزرگان دینی ماست بیان کرد: بیان واقعیات تاریخی از منابع معتبر نه تنها اشکالی ندارد بلکه لازم است تا معارف دین حفظ و از کیان ولایت و شیعه دفاع شود اما باید مراقب بود وارد بازی انگلیسی تفرقه انداختن نشویم.

محمودی به موضوع تحکیم بنیان خانواده و مسئله فرزند آوری و ضرورت طرح آن در منابر ایام فاطمیه توسط خطبا اشاره و افزود: انبیا و اولیای الهی بنیانگذار حمایت از کانون گرم خانواده بودند و بایستی امت اسلام به این مهم توجه و خطبا و مداحان نیز به آن بپردازند.

وی به برخی آموزه‌های فاطمی از جمله مسئله مهم و کلیدی امید آفرینی اشاره و گفت: یکی از آموزه‌های قیام فاطمی ایجاد امید بود زیرا امید رمز و راز پایداری در جبهه حق است و با این اسلحه می‌توان در برابر دشمنی که تلاش می‌کند ناامیدی را در جامعه ترویج دهد ایستاد.

امام جمعه تاکید کرد: جبهه حق و جبهه انقلاب باید مجهز به شاه کلید حل مشکلات یعنی امید باشد و نگاه خوش بینانه به انقلاب و آینده آنکه در بیانیه گام دوم نیز بر آن تاکید اکید شده است باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودی با عنوان اینکه امید رمز شکست ناپذیری نهضت فاطمی و حسینی بود و به تعبیر رهبری هر کس ملت را با رفتار و کردار خود به سمت ناامیدی بکشاند به دشمن کمک کرده است، عنوان داشت: هر قلم که کلمه‌ای را در جهت ناامید کردن مردم روی کاغذ بیاورد کمک حال دشمن است زیرا امروز ناامید سازی استراتژی دشمن است.

وی در بخش دیگر به شکست و خفت دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: دیدار رئیس جمهور کشور صنعتی و پیشرفته ایران با یک سلبریتی و فوتبالیست بازنشسته، فریادهای رئیس جمهور اکراین در کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی و تحریم برخی مقامات کشورمان توسط آمریکا نشان دهنده خواری و زبونی دشمنان است.

خطیب جمعه در پایان با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص جنایات صورت گرفته توسط جنایتکاران و آشوبگران و حمایت کورکورانه از آنها گفت: حمایت از آشوبگران چراغ سبز نشان دادن به آنها برای تداوم جنایت‌ها است.

کد خبر 5662981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha